Selasa, Februari 14, 2012

[ pencuri terpelik di dunia] Pencuri pelik siap sapu lantai,lipat kain dan masak di rumah yang dimasukinya


Keluarga Ashley Murray terkejut kedatangan tetamu dirumahnya pada malam Isnin lalu Ia adalah tetamu yang baik, mahu menyapu lantai, melipat baju, dan memasak makan malam. Sayangnya, tetamu itu adalah orang yang tak diundang, dan ia datang ketika seluruh penghuni rumah tiada di rumah.
Ketika Murray bersama anaknya pulang dan melihat keadaan rumahnya malam itu dari depan, ia menyedari ada sesuatu yang aneh. Lampu di ruang keluarga sudah menyala. Awalnya dia fikir saat itu kakaknya sudah pulang, tetapi ketika ia cuba membuka pintu, pintunya masih terkunci, dan setelah ia mengintip dari balik tirai jendela, terlihatlah seorang lelaki tak dikenal sedang berada di dapur rumahnya di daerah South Bend, Indiana.
Melihat itu, Murray menjauh dari jendela dan memanggil polis. Setelah memastikan polis akan datang, ia berteriak kepada si lelakitak dikenal "Polis sedang menuju kemari!" Dan lelaki itu membalas "Polis sudah disini," menutup jendela rumah, menguncinya, dan diam didalam hingga polis datang. Pencuri yang aneh.
Polis akhirnya datang dan menahan tetamu asing yang diketahui bernama Ketih Davis. Davis, berusia 46 tahun itu terus-terusan berusaha menolak ditahan dengan alasan bahawa rumah itu adalah rumah tempat tinggalnya. Walaupun begitu, polis tetap menahannya.
Di poket Davis ditemukan satu set kunci milik Murray. Menurut Murray, kunci itu biasanya ia taruh di sebuah tempat penyimpanan khusus untuk digunakan oleh kakaknya yang biasa pulang malam. Ia menduga Davis telah mengintipnya dan mempelajari cara untuk membuka tempat penyimpanan itu.
Yang aneh, Murray tak menemukan satupun benda berharga yang hilang dalam rumahnya. Ia justru menemukan lantai rumahnya sudah disapu, pakaian sudah dilipat, dan bahkan ia sudah menambahkan lapisan kain serta bantal di atas sofa.
Barang yang hilang hanya ayam di peti sejuk dan jus jeruk, itupun ayamnya sudah menjadi ayam goreng setelah dimasak oleh Davis.
"Ia meminum jus jeruk saya, tapi saya tak keberatan kerana ia telah menyapu lantai dan melipat baju-baju saya," ujar Murray kepada WNDU.
Murray belakangan mengatakan kepada polis bahawa putranya pernah melihat lelaki ini sedang memerhatikan dirinya ketika sedang bermain bersama tetangga.
Polis yang menginterogasi Davis mengatakan bahawa sang pelaku telah memberikan alamat fiktif dan mereka mengalami kesulitan untuk mempercayai kata-kata yang keluar dari mulut Davis. Sementara ini, mereka masih menduga sang pelaku antara terpengaruh oleh ubat-ubatan atau memang memiliki masalah secara psikologis.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k