Selasa, April 10, 2012

[ kejam ] Ayah racun anak kerana tidak mahu anak perempuan di India



Ayah Tega Racuni Bayi Perempuannya


Ilustrasi



TRIBUNNEWS.COM - Kerana tak menginginkan seorang anak perempuan, seorang ayah di India sanggup meracuni anaknya dengan niatuntuk membunuhnya.

Namun takdir menyatakan lain, bayi perempuan itu selamat, dan menjalani rawatan di ICU di sebuah hospital di Kota Bangalore, India, Isnin (9/4/2012). Sementara Umar Farooq, ayah tak berperasaan itu ditangkap pihak  polis dan akan didakwa atas percubaan membunuh anaknya.

Reshma Banu, ibu bayi malang itu, menyatakan  di hari Jumaat, minggu lalu, suaminya membeli biskuit dan memberikannya kepada puterinya. Siapa sangka biskuit itu ternyata sudah dibubuh racun.

"Saya terkejut ketika ia mengatakan akan memberi makan bayi, saya terkejut ia tiba-tiba jadi menyukai anak itu. Ia mengambil mangkuk susu dari saya, memberi saya wang, dan menyuruh saya ke kedai  yang terdekat. Saya fikir dia telah berubah dan mulai mencintai puteri kami," tuturnya, seperti dikutip dari Timesofindia, Selasa (10/4/2012).

Tetapi dia tidak sepenuhnya percaya kepada suaminya, dia pun kembali ke rumahnya, ketika sudah dalam perjalanan menuju kedai yang dekat rumahnya. Dia  terkejut ketika melihat Umar tengah membersihkan  darah di mulut anaknya

"Saya bertanya apa yang terjadi, tapi dia diam saja Tiba-tiba anak saya mulai muntah darah. Saya menduga ia telah diracuni," kata Reshma.

Menyadari putrinya sudah tidak bernafas, maka dia meminta wang kepada ibu mertuanya, dan bergegas membawa anaknya ke hospital.

sumber :

http://timesofindia.indiatimes.com/city/bangalore/Dad-poisons-unwanted-baby-girl/articleshow/12605034.cms










Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k