Selasa, Januari 31, 2012

{ Gambar ] Inilah Ibu Yang Sanggup Makan Otak Anak lelakinya sendiri

Gara-gara mengikut mitos kuno seorang lelaki penderita epilepsi sanggup membunuh anak laki-lakinya yang berusia 11 tahun dengan tujuan untuk memakan otaknya agar penyakitnya sembuh.


Zhang Yuanhong ibu kepada mangsa

Wang Chaoxu dari desa Qixian daerah Yunnan barat daya China melakukan hal tersebut pada seorang anak yang bernama Li Xuetang. Kejadian ini diketahui setelah ditemukan susuk mayat anak yang dikuburkan 3 km dari tempat mereka tinggal.


Ketika ditemukan keadaan tubuh Tang-Tang panggilan Li Xuetang sangat mengerikan beberapa organ tubuhnya hancur dengan penuh lumuran darah dan lebih mengerikan kulit kepalanya yang terkopek dan otaknya hilang.


Sebelum ini pernah terjadi kes yang sama menimpa seorang anak perempuan di wilayah yang sama iaitu otak tempurung pecah dan isinya hilang. Zhang Yuanhong ibu kepada mangsa sangat sedih dan tidak boleh menerima kenyataan yang menimpa anak tercintanya ini.


Setelah disiasat polis akhirnya Wang Chaoxu mengakui semua perbuatannya, dirinya percaya dengan memakan otak anaknya dan makan cacing tanah serta semut maka penyakit epilepsi yang dideritanya sejak kecil dapat sembuh sepenuhnya. Selama ini dirinya merasa sangat tersiksa dengan penyakit yang dihidapinya.


sumber : ruanghati.com


1 ulasan:

  1. Inilah contoh...umat yg jahil lagi miskin dari pendedahan tentang penyembuhan secara betul.Kepincanagan ukhwah tetangga menyebbkan melaratlah gila mereka....kesian kan?

    BalasPadam

t

k