Selasa, Februari 28, 2012

[ tak patut ] Yoga Bayi,Seorang Ibu Melempar dan Memutar-mutar Bayinya di Udara

LONDON – Sebuah rakaman video yang menggambarkan seorang wanita memutar-mutarkan bayi di udara kini menjadi perbincangan hangat di internet. Lena Fokina, nama wanita itu yang berusia 50 tahun, berkata bahawa adegan bahaya yang nampak pada gambar ‘bayi yoga’ itu BAIK untuk anak-anak.


Seperti dikutip the sun.co.uk, Fokina mengatakan bahawa ‘yoga bayi’ dapat membantu anak-anak berkembang. ‘Yoga bayi’ membantu anak lebih cepat membaca, menyanyi, berbicara dan berenang.


Guru yoga Rusia itu mengayukan gadis bernama Platona Goryun tersebut dengan memegang tangan dan kakinya. Gambar video tersebut kemungkinan diambil di Mesir di mana Fokina tinggal. Namun demikian, lokasi kejadiannya boleh juga telah dicatat di Ukraine.


Video ini telah dihapus kerana isinya yang sadis. Namun, kalangan orang tua terlanjur geram dengan rakaman video tersebut.

Satu orang berkomen pada video YouTube: ‘'Saya bahkan tidak boleh menonton ini. Wanita ini harus dipenjara ... Anak itu akan memiliki masalah di kemudian hari. Ini adalah cara yang baik untuk memberikan guncangan sindrom pada bayi dan juga boleh mengalami pergeseran tulang lengan."


Lainnya menambahkan: "Dengan anak berusia dua atau tiga tahu, mungkin Anda boleh bermain seperti itu. Tapi, ini bayi yang baru berusia beberapa bulan. Sistem sarafnya sama sekali belum cukup untuk mengatasi perawatan KASAR ini!"


INI FOTONYA










Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k