Khamis, November 29, 2012

Malaysia bernafas kembali selepas kalahkan Laos 4-1 Piala AFF malam ini..




 Khyrill Muhymeen Zamberi menjaringkan gol ke 4 malam ini

Malaysia 4 Laos 1

Safiq Rahim diberikan ucapan tahniah oleh rakan-rakan selepas menjaringkan gol pertama buat Malaysia


 Tan Sri Anuar Musa turut sama memberi sokongan kepada pasukan Harimau Malaya malam ini

Peluang Malaysia bernafas kembali untuk meneruskan perjuangan di dalam Pertandingan Suzuki AFF 2012, selepas Malaysia membenam Laos 4-1 di Stadium Nasional Bukit Jalil malam ini. Perlawanan yang agak mencemaskan juga malam ini seandainya Malaysia kalah ataupun seri dengan Los malam ini, nescaya peluang Malaysia untuk meneruskan perjuangan untuk mara ke peringkat separuh akhir akan berkubur di bumi Malaysia.

Gol pertama Malaysia muncul di minit yang ke 15 separuh masa pertama, selepas tendagan percuma yang disepak tajam menerjah jaring oleh Safiq Rahim dan gagal diselamatkan oleh penjaga gol Laos, Sengpachan Bounthisanh. Gol ini memberi semangat kepada Harimau Malaya untuk menyerang bertalkli arus ke kubu Loas. Beberapa peluang keemasan yang diperolehi oleh Norsharul Idlan Talaha dan Safee Sali namun semua sepakan kedua-dua penyerang ini tidak menepati sasaran. Kealpaan di bahagian pertahanan dimenaffatkan oleh penyerang Loas, Keoviengpeth Lithideth apabila sepakan beliau tertampan kaki Aidil memasuki gawang gol Malaysia. Keputusan dalam separuh masa pertama seri 1-1.

Di separuh masa kedua, Malaysia memperolehi gol ke 2 hasil jaringan Safee Sali selepas hasil lorongan cantik oleh Wan Zack Haikal Wan Nor. Gol semangat ini menyebabkan pasukan Laos semakin tertekan dan banyak melakukan kesilapan mudah.. Gol ke3 Malaysia terhasil di minit yang ke 75, hasil daripada bola di kaki Norshahrul dilorongkan kepada S.Kunalan dan S.Kunalan cantik melambung bola ke pintu gol Laos  lalu ditanduk tajam oleh  Wan Zack Haikal.

Gol ke 4 terhasil daripada jaringan  Khyrill Muhymeen Zamberi beberapa minit selepas beliau dimasukkan menggangtikan Safee Sali..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k