Selasa, Februari 07, 2012

[ gambar ] Demi Seni Lelaki Ini Cantumkan Telinganya Di Lengan


Demi kecintaannya terhadap seni, seniman ini pun melakukan aksinya yang dianggap gila. Seniman yang berasal dari Australia ini bernama Stelarc ini telah menampal telinganya di lengannya.

Sungguh tak masuk akal, namun Stelarc mengatakan bahawa itu adalah sebahagian dari seni. Untuk mewujudkan keinginannya itu, ia memerlukan waktu satu dekad untuk mencari sumber pendanaan dari seorang ahli bedah yang bersedia melakukan keinginannya itu. Bahkan, khabarnya ia nyaris saja kehilangan lengannya kerana terkena infeksi.


Telinga tambahan tersebut ia tampal di bahagian lengan kiri dengan terlebih dahulu menggembungkan kantung kosong di bawah kulit selama berbulan-bulan sebelum struktur dasar mirip telinga dimasukkan di dalamnya. Setelah telinga tersebut tumbuh dengan baik dan sudah berbentuk menyerupai telinga, kemungkinan besar ia akan memerlukan satu waktu lagi untuk memasukkan mikorofon dan dihubungkan ke internet.


Maksudnya ialah agar orang lain dapat mendengar apa yang lengannya dengarkan setiap hari. Untuk mewujudkan keinginannya ini, tentunya Stelarc telah menghabiskan biaya yang sangat besar untuk menciptakan telinga pada kulit lengannya itu
.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k