Ahad, Februari 05, 2012

[ gambar ] Jom Lihat 7 Perhentian Bas Yang Paling Unik Di Dunia

1. Swing Bus Stop, London

Sangat unik sekali, kerana sambil2 menunggu bas tiba, penumpang boleh bermain buaian terlebih dulu.. tak adalah rasa boring sangat..


2. Sheffield Bus Stop London.

Keunikan perhentian bas ini dapat dilihat pada bahagian atas bumbungnya. Di atas bumbung perhentian bas ini ditanam dengan rumput hijau seolah-oleh rumpat di stadium bola sepak yang berada di pinggir bandar raya Sheffield, London.




3. Guritiba, Bus Stop, Brazil

Perhentian bas di Curitiba ini sungguh unik,bentuknya seperti tabung kaya yang mempunyai 2 tangga yang bertentangan..kalau hujan lebat mcm mana pun, pasti penumpang yg menunggu bas tidak akan basah.


4. Cuarana, Antaretiea, Brazil

Terletak di bandar raya Sao Paulo, perhentian bas berbentuk gawang gol.

5. Perhentian bas sekolah, Athens, Georgia, USA

Perhentian bas yang menyerupai bas sekolah. Di setiap bumbung perhentian bas sekolah ini terdapat lampu dan tulisan "School Bus" agar dapat dilihat oleh 3 buah bas sekolah yang melalui kawasan tersebut.

6. Strawberry Bus Stop Jepun.

Bukan disebut Jepun seandainya tidak terdapat bangunan yang pelik-pelik, Selain Strawberry, perentian bas di Jepun juga terdapat dalam bentuk Lada, Pisang, tembikai, labu dan lain-lain lagi.

7. Hammock Bus Stop Kanada

Ini perhentian bas yang paling unik..siap boleh tidur sambil bermain buaian lagi...terdapat di Kanada antara perhentian bas yang paling best....[ silap2 hari bulan...terlepas bas nanti..akibat terlelap...]




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k