Khamis, Februari 16, 2012

[ tak patut ] Isteri Gugurkan bayi kembar lelaki kerana nak anak perempuan

Sepasang suami-isteri yang sangat teringinkan bayi perempuan terpaksa menggugurkan bayi kembar laki-laki yang masih berusia sangat muda.

Pasangan yang sudah memiliki tiga anak laki-laki ini masih berduka kerana mereka kehilangan anak perempuan yang meninggal ketika baru saja dilahirkan. Mereka kemudan memutuskan ke Victorian Civil and Administrative Tribunal, Australia, agar mereka boleh memilih jenis kelamin anak mereka menggunakan metode IVF.

Sayangnya, keinginan mereka ini ditolak oleh panel yang disebut Patient Review Panel. Pasangan yang identitinya dirahsiakan ini mengatakan mereka sudah mengambil keputusan dramatik namun tidak ingin terus memiliki anak dalam jumlah yang tak terbatas. Mereka dengan tegas mengatakan jika keinginan mereka ini ditolak maka mereka akan ke Amerika Syarikat (AS) agar boleh mengandung bayi perempuan.

Perempuan yang berada di usia 30-an ini mengatakan dia sangat mencintai tiga anak laki-lakinya namun akan melakukan apapun agar boleh memperolehi anak perempuan.

Perempuan mengaku jika dia sangat terobsesi memiliki anak perempuan dan ini menjadi sangat vital bagi keadaan kesihatan psikisnya terutama setelah dia kehilangan anak perempuan yang baru saja dilahirkannya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k