Rabu, Jun 05, 2013

Jom Lihat Pelabuhan-pelabuhan yang tercantik di dunia [ 8 gambar]


1. Dubrovnik, Croatia

Pelabuhan ini adalah lokasi yang paling menonjol dan terkenaldi pesisir laut Adriatik, dan Pelabuhan Dubrovnik termasuk ke dalam salah satu Pelabuhan Warisan Dunia UNESCO. Pelabuhan ini telah beroperasi sejak abad pertengahan dan dianggap pelabuhan tersibuk di eropah pada masa itu.




2. Venice, Italy

Pada zamannya, pelabuhan ini adalah pelabuhan paling terkenal di mediteranian dalam sejarah dunia maritim. Dengan bangunan dalam kota Venice yang indah iaitu bangunan dengan gaya Gothic ditambah pengaruh dari Bizantium dan Arab, membuat pelabuhan ini menjadi lokasi tumpuan dari seluruh dunia




3.Lisbon Portugal

Lisbon adalah salah satu pelabuhan laut paling terunggul dengan kekayaan seni dan budaya, pendidikan, media hiburan, perdagangan antarabangsa, kewangan, dan pelabuhan ini juga dimasukan di dalam  Seni Warisan Dunia UNESCO.



4. Kusadasi Turkey

Terletak di Pantai Aegea Turey, Kusadasi melayani para pelancong dan penumpang kapal pesiar menuju ke Efesus. Kapal pesiar mewah seperti Grand Princess, dan kapal pesiar mewah lain sering berlabuh di sini.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k