Isnin, Februari 06, 2012

Kes saman yang tak masuk akal yang waras...adakah patut tuhan pun nak disaman

segelintir manusia yang melakukanya :


Seseorang menyaman Michael Jordan kerana merasa wajahnya serupa



Semua orang ingin menjadi seperti Michael Jordan, kecuali Allen Heckard of Portland.
Pada tahun 2006 dia menyaman Michael Jordan dan perusahaan kasut Nike lebih dari U$ 800 juta setelah ia menyatakan bahaa mukanya yang mirip dengan Michael Jordan menyebabkan ia menderita secara emosional. ” Aku terus dituduh seperti Michael,” kata Heckard pada waktu itu, “dan itu membuatnya sangat tidak selesa”

Seorang Surfer menyaman seseorang yang dianggap mencuri ombak.



Melakukan tuntutan saman ke mahkamah kerana salah seorang peluncur dituduh telah mencuri ombak/gelombang yang sepatutnya dia yang melakukan luncuran kerana dia berada diposisi yang lebih baik dari pada peluncur lain.Pemuda itu mengatakan akibat peristiwa tersebut dia merasa sakit hati dan menderita, kerana gagal menaklukan ombak yang besar untuk meluncur.


Mahasiswa menyaman kampusnya kerana bau kaki.



Di Belanda seorang mahasiswa menyaman kampus tempat kuliah setelah diusir dari kelas. Hal ini terjadi kerana bau kakinya sangat menyengat. Pensyarah dan pelajar yang lain terganggu kerana bau yang sangat yang sangat menyengat tersebut.Setelah lapan tahun bersidang, pada tahun 2009 hakim mengatakan tidak ada alasan untuk mengusir mahasiswa yang mempunyai kaki yang berbau.Setelah memberikan keputusan hakim mengatakan “Kami berpendapat bahAwa profesor dan mahasiswa lainya seharusnya menahan bau dan harus siap menanggungnya".

Manusia menyamanTuhan

Pada tahun 2005, seorang tahanan di Romania bernama Pavel Mircea berusaha untuk menyaman Tuhan kerana dianggap telah lalai dan menipunya. Mircea, yang telah menghabiskan dua puluh tahun di penjara kerana kes pembunuhan.

Tuhan telah gagal mengingatkan dia agar tidak berbuat jahat seperti yang telah dijanjikan , " Ini sama saja dengan pelanggaran kontrak "katanya


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k