Sabtu, Mac 17, 2012

Kenapa kita mahu mengalah dengan kekurangan diri?









Dalam kehiduapan seharian tanpa kita sedari, selalu ttimbul dalam fikiran kita merasa kurang puas dengan keadaan kita saat ini, mungkin kita merasa kecewa kerana apa yang kita harapkan belum sesuai dengan kenyataan yang kita terima. Kadang kala ketidakpuasan kita dengan keadaan dan kehidupan kita sekarang seringkali menjadikan kita merasa tidak bersemangat, lesu dalam bekerja dan yang paling parah bila kita mengingkari rahmat kasih sayang Allah SWT dan berburuk sangka pada-Nya. Sungguh kita termasuk orang-orang yang tidak pandai bersyukur.


Setelah melihat gambar-gambar diatas tidakkah kita tergerak dan terbuka hati kita untuk bersyukur dan mencuba menerima keadaan apapun yang kita terima ketika ini

Bila kita perhatikan gambar anak ini yang Allah berikan agak berbeza dengan apa yang kita miliki.Orang mengatakan bahawa dia cacat, namun cubalah perhatikan adakah nampak perasaan kecewa pada dirinya dengan keadaannya? Dengan keterbatasan yang dia miliki tidak menjadikan sedikitpun menjadi bebanan untuk dirinya.Dia melakukan apa yang yang dia mahu lakukan .Kita sering mencari alasan untuk tidak bersyukur dan tidak mahu melakukan sesuatu dengan alasan kelemahan diri dan juga kenapa kita harus mengalah dengan kelemahan diri kita itu?



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k