Khamis, Mac 22, 2012

[ serius cantik ] Jom lihat gua di dalam laut yang paling cantik di Bisevo, Croatia,


Terletak di kepulauan Bisevo, Croatia, gua biru  atau Blue Cave ini adalah merupakan gua yang paling cantik di dunia. Gua ini mula dkenali pada tahun 1884 apabila sebahagian tempat masuk ini diletupkan, sebelum ini laluan masuk untuk ke gua ini dengan selaman di bawah laut.

Masa yg paling sesuai untuk masuk ke dalam gua indah ini adalah pada jam 11.00-12 tengah hari apabila cahaya matahari memasuki air dan terpantul pada batu kapur di dasar gua ini. Hasil pantulan cahaya matahari ini menghasilkan warna biru yang sungguh indah sekali


blue cave The Blue Cave of Croatia
blue cave2 The Blue Cave of Croatia
blue cave3 The Blue Cave of Croatia
blue cave4 The Blue Cave of Croatia
blue cave5 The Blue Cave of Croatia
blue cave6 The Blue Cave of Croatia


sumber : Here 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k