Rabu, Mac 07, 2012

[ Sadis } Manusia Umpama Anjing Di Hong Kong


Di Mongkok, Hong Kong mereka yang tidak berada ataupun lebih tepat miskin menyewa "sangkar anjing" sebagai tempat tinggal. Walaupun kecil sewa sebulan untuk setiap sangkar ialah USD200. Di dalam sebuah apartment, 20 sangkar sebesar 4x2 1/2 kaki boleh disumbatkan pada satu-satu masa. Untuk memaksimakan keuntungan tuan rumah tidak menyediakan kawasan dapur dan para penyewa terpaksa berbelanja lebih untuk makan di luar. Keadaan hidup yang daif ini amat mengejutkan kerana kotara raya Hong Kong memang terkenal dengan kemewahannya. Tahukah anda terdapat lebih bayak kedari Louis Vuitton di Hong Kong dari bandaraya Paris?


HongKong yang mempunyai 7 juta penduduk telah diketahui umum sebagai tempat yang mempunyai kos sara hidup yang tertinggi di Asia Tenggara, selepas Singapura.

SoCo- sebuah pertubuhan kebajikan Hong Kong dan ramai pihak yang menyedari akan hal ini dan meminta pihak pentadbiran Hong Kong menyelasikan/membantu penduduk-penduduk yang miskin ini, namun hingga ke hari ini mereka yang miskin ini seolah-olah 'anjing' yang tidak berguna di mata pentadbiran Hong Kong


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k