Ahad, Ogos 12, 2012

Hampir Separuh Pengikut Twitter Perdana Menteri Adalah Bot? (5 Gambar)



Statuspeople ialah laman sesawang yang membenarkan anda menyemak sama ada pengikut anda di twitter adalah manusia betul atau hanya sebuah bot. Kerana perasaan ingin tahu kami yang tinggi, kami melakukan ujian dibawah terhadap akaun Perdana Menteri kita Dato Seri Najib Razak iaitu @NajibRazak.

Umum kita ketahui Perdana Menteri kita mempunyai lebih dari 800 000 pengikut twitter dan telah disenaraikan sebagai antara 25 pemimpin negara yang paling ramai pengikut. Tetapi..... lihat sahajalah apa terjadi apabila akaun @NajibRazak dianalis menggunakan WWW.Fakers.StatusPeople.com

Bagaimana pula dengan pemimpin lain seperti @BarackObama ? Beliau disenarikan sebagai ahli politik yang mempunyai bilangan pengikut twitter paling ramai dengan klebih 18 JUTA pengikut


Dan jangan lupa nemesis kepada Pak Najib sendiri iaitu @AnwarIbrahim (182 575 followers) dan anak beliau Nuruzl Izzah @n_Izzah (64 289 followers)

Bagaimana pula dengan dua orang kuat geng Cyber Barisan nasional iaitu @TunFaisal (84 936 followers) dan Menteri Dalam Negei Hishammudin Tun Hussein @HishamuddinH20 ? (145 814 Followers)
















Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k