Jumaat, Ogos 31, 2012

Dipenjara potong zakar bekas kekasih kerana cemburu



JianChen



Sydney: Seorang wanita Australia yang mengaku membunuh bekas kekasihnya dan cuba untuk memotong zakarnya dipenjara tiga tahun dan sembilan bulan semalam dan mahkamah menerima bahawa tertuduh menderita kemurungan.

Jian Chen, 47, mengaku bersalah membunuh tanpa niat bekas teman lelakinya Jian Xiang Peng selepas diberikan ubat pelali hingga membawa maut dan ditikam pada Februari tahun berikutan pergaduhan mengenai wang dan anak lelaki pasangan terbabit.
Musnahkan ‘senjata raksasa’
Jian memberitahu seorang pakar psikiatri bahawa ‘sesuatu dalam dirinya’ meminta beliau memusnahkan ‘senjata raksasa’, di mana lelaki terbabit menggunakan zakar beliau untuk mencederakan wanita dan anak.”

“Saya tahu Peng menggunakan zakarnya untuk menarik wanita mendapatkan anak mereka, menggunakan kanak-kanak terbabit sebagai alat untuk memeras wang daripada kami,” kata Jian berikutan hukuman yang diterimanya.

“Ada sesuatu meminta saya melakukannya, jangan biarkan raksasa itu menjejaskan lebih ramai kanak-kanak.

“Saya ingat saya memotong zakarnya. Saya mengepam ke dalam tandas supaya beliau tidak menganiaya lebih ramai kanak-kanak dan beliau tidak boleh menganiaya lebih ramai wanita.”

Masuk ubat pelali dalam sup

Beliau memasukkan ubat pelali dalam sup mangsa sebelum menyerang dan menghubungi perkhidmatan kecemasan untuk melaporkan ‘seseorang sudah mati’, dengan memberitahu operator “Saya bunuh dia, bekas teman lelaki saya, beliau seorang yang kejam”, katanya mengakui menikam pada leher dan zakar mangsa.

Hakim Monika Schmidt berkata polis menemui mangsa dengan pergelangan tangan dan kakinya dipenuhi darah akibat kecederaan di leher dan pangkal peha.

“Satu usaha untuk memandulkan beliau dibuat. Beliau luka sebelah pangkal peha dan zakarnya dipotong,” kata Schmidt, sambil menambah bahawa beliau kemudian mati di hospital akibat kecederaan teruk.

“Laporan bedah siasat menunjukkan bahawa mangsa mengalami luka teruk. Ia diikuti mangsa tidak sedarkan diri.”

Schmidt memenjarakan Jian untuk tiga tahun sembilan bulan selepas mendapati tertuduh mengalami kemurungan yang sejak sekian lama. - AFP

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k