Rabu, Ogos 08, 2012

Jom Lihat Knightt XV : SUV Berperisai Untuk VVIP Paranoid (18 Gambar)


Jika anda meonoton filem Fast 5 di saluran HBO ( 411) anda mesti tak akan lupakan kereta perisai yang digunakan oleh The Rock. Kereta perisai tersebut ialah Gurkha LAPV (light armoured patrol vehicle) , sebuah kenderaan berperisai yang direka untuk bertahan walaupun diserang dengan periuk api. Gurkha dihasilkan oleh Terradyne Armoured Vehicle dan dijual dengan harag USD 425 000 (RM 1.32 Juta) sebuah.

Knight XV ialah Gurkha LAPV untuk kegunaan awam. Kinda like what Hummer H2/3 to the original Hummer used by the US military. Knight XV berbeza dengan Gurkha dari segi jumlah perisai (armor) yang dipasang. Jika Gurkha mampu bertahan serangan periuk api, Knight mampu bertahan serangan senjata automatik. Kaca Knight XV masih lagi kalis peluru. Tayarnya juga mempunya teras aluminium. Ini membenarkan Knight XV berfungi walaupun apabila tayarnya hancur ditembak.

Bahagian dalaman juga diberikan sentuhan mewah dan pimp. Sistem audio visual terkini serta sistem infra merah untuk memandu pafa waktu malam turut disertakan. Jadi berapakah harga untuk sebuha Knight XV? Ianya lebih murah dari Gurkha LAPV iaiatu USD 295 000 (RM 923 000) sebuah.










Lapo

1 ulasan:

  1. http://blogserius.blogspot.com/2012/08/serius-cool-knightt-xv-suv-berperisai.html

    tengok pun dah tau .

    BalasPadam

t

k