Rabu, Februari 27, 2013

[ 9 pics ] Jom Lihat Restoren dari tukang masak dan pelayan adalah robot



Restoran Robot di Harbin, China bertemakan suasana persekitaran robot dan terdiri daripada pelayan yang kesemuannya adalah robot. Apabila anda tiba di restoran ini, pengunjung akan disambut oleh robot yang telah diprogramkan dengan lebih 10 ekspresi muka. Robot ini dikendalikan oleh kakitangan restoran dari bilik belakang dan setiap robot boleh berjalan selama lebih kurang 5 jam sebelum is dicas semula. Restoran ini mempunyai kos permulaan kira-kira $800,000 manakala harga untuk setiap robot adalah di antara $30,000 hingga $50,000.

Antara tugas tugas robot ini adalah seperti menghantar makanan kepada pelanggan, memasak di dapur, melayan pelanggan dan sebagainya.  Selain itu, terdapat juga robot-robot lain yang dijadikan penyeri di dalam restoran tersebut.



robot-restaurant-5

robot-restaurant-4

robot-restaurant-1
robot-restaurant-2

robot-restaurant-3

robot-restaurant-0

robot-restaurant-6

robot-restaurant-7

robot-restaurant-8

4 ulasan:

  1. comel giler.senang keje. tak yah cari pelayan restoran..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. nik ros..kalau kat malaysia boleh buat mcm ni kan best..:)

      Padam
  2. igat tukang masak pon robot jugak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Riedaffya ibrahim...jepun memang hebat

      Padam

t

k