Ahad, Februari 24, 2013

Jom Lihat Susana Di Dalam Jet Peribadi Putera Raja Arab Saudi - Putera Al-Waleed bin Talal,



Tidak dinafikan ramai di kalangan kita mempunyai hobi tersendiri. Kebisaanya, yang kaya hobinya mengumpul pelbagai model kereta mewah. Tetapi Putra Alwaleed bin Talal al-Saud pula suka mengumpul kapal terbang AirBus yang ditempah khas sebagai barang kebanggaanya. Beliau sebelum ini sudah pun memiliki pesawat Boeing 747 and an Airbus 321 sebagai pesawat peribadinya. Kedua-dua pesawat ini ditempah khas dengan reka-bentuk dalamannya dibuat khas mengikut kehendak beliau.

Terbaru, beliau telah menerima pesawat peribadi Airbus A380, pesawat peribadi terbesar di dunia. Mengikut kapasiti asal, pesawat Airbus ini mampu menampung 800 penumpang dan terbang sejauh 8,000 batu dengan hanya sekali isi minyak.

Memandangkan beliau tidak memerlukan jumlah penumpang yang ramai, beliau telah mengubahsuai ruang yang besar itu dengan membina beberapa bilik khas termasuklah ruang bilik untuk kereta mewah Rolls-Royce beliau.Pesawat ini turut disediakan ruang solat yang khas dengan kapet boleh berputar secara automatik menunjukkan ke arah Mekah.

Dianggarkan kos pesawat peribadi ini melebihi 2 bilion ringgit.

Plush: The dining facilities on board Saudi Prince Al-Waleed bin Talal's private Boeing 747. The prince owns several planes, one of which includes a concert hall complete with a grand piano

Gold: A comfortable throne sits in the middle of Prince Al-Waleed's Boeing 747

Collection: The prince has several planes including the smaller A Hawker jet, left, and the Boeing 747.








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k