Ahad, Ogos 26, 2012

Hanya teringat mati ketika ditahan lanun





GEORGE (tengah) dicium oleh isterinya, Bibik sambil diperhatikan anak-anaknya, (dari kiri) Natheniel Japang, Bill Easter dan Aaron Jay di KLIA, Sepang semalam.


SEPANG - "Rundingan ini gagal. Keluarga kamu hanya akan menerima mayat sahaja."
Demikian kata-kata daripada ketua kumpulan lanun yang masih terngiang-ngiang di telinga juruteknik petroleum, George Lipih Ambo, 42, serta tiga rakannya ketika diculik oleh lanun tersebut sehingga dia sudah terbayang saat kematian.
George yang berasal dari Sri Aman, Sarawak berkata, ketika itu dia terpaksa melupakan seketika perihal keluarganya kerana berada dalam ketakutan dan trauma.
"Hari-hari yang berlalu, saya hanya memikirkan soal hidup dan mati sahaja di samping berdoa dapat diselamatkan dengan segera," katanya ketika ditemui di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini semalam.
Bagaimanapun, atas usaha Biro Aduan Komuniti Pemuda UMNO dengan kerjasama Pejabat Suruhanjaya Tinggi Malaysia di Nigeria, George berjaya dibebaskan kelmarin setelah 20 hari menjadi mangsa culik lanun terbabit dan tiba di KLIA pada pada pukul 2.15 petang semalam.
Kepulangannya disambut isteri, Bibik Suntek, 42, serta tiga anaknya iaitu Natheniel Japang, 18; Bill Easter, 15, dan Aaron Jay, 11.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k