Jumaat, Ogos 24, 2012

CHONG WEI Antara 4 Pemain DIJEMPUT Ke Perkahwinan LIN DAN September ini






Jaguh badminton Malaysia Lee Chong Wei akan menjadi antara tiga "raja badminton" yang akan menghadiri majlis perkahwinan Lin Dan pada September ini menurut laporan Oriental Daily.

Lee telah menerima jemputan tidak rasmi semasa Sukan Olimpik London 2012 baru-baru ini untuk menghadiri majlis perkahwinan pemenang dua kali pingat emas Olimpik itu.

Lin Dan mengesahkan kepada China Daily bahawa dia menjemput tiga pemain badminton ke majlis perkahwinannya pada bulan September ini : Lee, Taufik Hidayat dari Indonesia dan Peter Gade-Christensen dari Denmark.

Walaupun tarikh perkahwinan Lin Dan masih belum ditetapkan, media di China telah menggelarkan majlis perkahwinan ini sebagai pertemuan "empat raja badminton" di luar gelanggang badminton.

Lin Dan, 29, berkata beliau kini menunggu jawapan daripada ketiga-tiga pemain ini sambil menambah bahawa dia akan mengelakkan daripada mengadakan majlis perkahwinannya pada minggu ketiga bulan September kerana pertandingan terbuka Jepun Yonex 2012 badminton akan berlangsung.

Bercakap tentang persiapan perkahwinannya, bagi Lin Dan bahagian paling diingati ialah semasa sesi bergambar.

"Saya akhirnya menyedari mengapa menjadi impian setiap gadis untuk memakai gaun perkahwinan kerana ia perasaannya benar-benar sangat berbeza," katanya, sambil menambah bahawa beliau mahu membawa bakal isterinya Xie Xingfang untuk bergambar di luar negara.

Lin juga berkata dia terpaksa menolak banyak jemputan rasmi atau urusan perniagaan untuk membantu Xie dalam menyediakan persiapan perkahwinan mereka.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k