Rabu, Ogos 22, 2012

Lisa Siruhani dan Yusry Abdul Halim beraya di rumah baru





MEMILIKI aktres popular Lisa Siruhani, 26, sebagai isteri cukup melengkapkan kehidupan pengarah, pelakon dan penyanyi terkenal, Yusry Abdul Halim. 39.
Akuinya, kehadiran Lisa telah mengisi ruang-ruang kosong yang bersarang di hatinya. Bahkan kehadiran Aidilfitri tahun ini dirasakan lebih manis berbanding zaman solonya.
"Apabila sudah beristeri terasa hidup lebih lengkap, contohnya raya jauh lagi, Lisa sudah siapkan baju raya awal-awal bukan sahaja untuk saya tetapi termasuk ibu dah ayah saya juga.
"Memang lebih seronoklah, sebab ada orang siapkan segala keperluan saya. Kalau ikutkan sebelum ini saya jenis yang tidak kisah pun untuk pakai baju raya yang sama setiap tahun tetapi tidak untuk Lisa. Rasanya ramai perempuan sama sepertinya," kata Yusry sambil ketawa.
Menempah dua pasang baju raya sedondon berwarna biru cair dan kuning keemasan daripada butik Cosry, terang Lisa, apabila berkahwin, tanggungjawabnya lebih besar dan ada bahagiannya yang terpaksa dikorbankan.
"Sebelum berkahwin, baju raya berpasang-pasang, tetapi lepas kahwin baju raya yang saya tempah cuma dua pasang dan sepasang lagi berwarna merah jambu ditempah oleh ibu saya supaya sedondon dengan keluarga.
"Saya fikir buat apa buat baju banyak-banyak, jadi bajet yang ada saya akan seimbangkan dengan keperluan saya dan keluarga," tutur pelakon filem Ular itu.
Sambung duta produk Garnier itu lagi, kehadiran Yusry dan keluarga mertua telah mengembalikan keterujaannya menyambut Aidilfitri.
"Sejujurnya, sejak pemergian arwah ayah (Mohamed), sambutan raya saya terasa kosong kerana ketiadaannya cukup dirasai.
"Tahun ini agak berbeza, kehadiran Yusry dan keluarga mertua telah mengubah mood raya saya, malah saya juga lebih bersemangat melakukan persiapan raya," tutur Lisa sambil menjeling manja ke arah Yusry.

KESIBUKAN kerja tidak menghalang pasangan Yusry dan Lisa untuk meraikan Aidilfitri.


Bercuti di Pulau Pinang
Bercakap tentang sambutan raya, beritahu Lisa, seluruh ahli keluarga kedua-dua belah pihak akan berkumpul di rumah baharu mereka di Country Height Resort, Kajang, Selangor pada hari raya pertama.
"Jadual kerja kami sangat sibuk, jadi hari raya merupakan hari berjumpa sanak saudara dan merupakan cuti yang agak panjang untuk saya dan Yusry selama dua minggu.
"Keluarga Yusry mengamalkan sistem giliran, jadi tahun ini merupakan giliran beraya di rumah kami. Memang meriahlah sebab dua keluarga berkumpul secara serentak," tutur Lisa.
Selepas itu, pada hari raya ketiga pula, keluarga dekat kedua-dua belah pihak bercuti ke Pulau Pinang. Sebenarnya, kata Yusry, sudah terlalu lama keluarganya tidak bercuti bersama.
"Mungkin sebelum ini keluarga saya bimbang saya akan terasa kerana waktu itu hanya saya yang belum berkeluarga, Jadi tahun ini, lengkaplah semua orang sudah ada pasangan masing-masing," kata Yusry yang sibuk dengan pascaproduksi filem Ular, Dendam Orang Mati, Vikingdom dan Ribbit.
Jelas Yusry, mereka mempunyai sebab yang tersendiri mengapa Pulau Pinang menjadi destinasi pilihan mereka sekeluarga.
"Pulau Pinang menjadi pilihan kami sebab sebelum ini kami pernah buat rancangan percutian singkat ke sana, tetapi tiada kesempatan.
"Kebetulan pula pada cuti raya, keluarga saya memutuskan untuk bercuti ke sana selama tiga hari, jadi memang tepatlah pilihan kami sebab semua orang memang mahu ke sana.
"Saya ingin naik feri kerana lebih romantis apabila pergi bersama isteri (ketawa).
LISA mengakui kehadiran Yusry sebagai lelaki yang bergelar suaminya telah mengubah mood raya dirinya pada tahun ini.


"Selain itu, sebab utama saya ingin naik feri kerana dapat mengimbau kembali kenangan sewaktu kecil ketika melawat Pulau Pinang," cerita Yusry yang akan kembali bekerja selepas kembali ke Kuala Lumpur.
Bahagia bersama
Bercakap tentang rumah baharu yang berkonsepkan gaya Inggeris dan mengambil masa selama 10 bulan untuk disiapkan itu, Yusry terlibat secara total dalam proses pembikinannya kerana dia yang mereka bentuk rumah tersebut.
Tidak hanya reka bentuk rumah, malah, pengarah filem Merong Mahawangsa itu juga terlibat dalam pemilihan bahan-bahan untuk rekaan dalaman rumah dua tingkat yang mempunyai enam bilik itu.
"Rumah kami dari luar nampak kecil, tetapi agak luas bila masuk ke dalam. Sejak mula dibina sehinggalah ke susun atur lampu dan perkara kecil yang lain, semuanya di atas persetujuan saya dan Lisa kerana cita rasa kami sama.
"Jadi, tidak ada sebarang masalah apabila kami memilih warna dinding, perabot dan perkara yang lain sebab apa yang saya inginkan sama sahaja dengan Lisa," kata Yusry.
Disebabkan rumah baharunya masih belum lengkap sepenuhnya, mereka tidak akan membuat rumah terbuka secara besar-besaran tetapi memadai hanya menerima kunjungan rakan rapat.
"Walaupun rumah kami sudah boleh diduduki, tetapi masih banyak perkara yang belum dilengkapkan, jadi rasanya tahun ini tidak akan ada rumah terbuka.
"Memadai, lawatan raya biasa daripada rakan terdekat dan jika ada kelapangan selepas raya, kami akan mengadakan kenduri doa selamat menduduki rumah baharu," balas Lisa.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k