Rabu, Ogos 15, 2012

[ cool ] Juruterbang paling cantik di China [ 5 pics]





Wanita bernama Wang Zhiqian ini terlihat sangat indah dan lembut, dengan mata lebar, bulu mata lebat dan pipi putih gebu. ”Sebagai juruterbang, tidak kira walau apa jenis jantina anda, anda harus mempunyai keberanian dan sikap berhati-hati. Tidak ada pengecualian bagi saya, “katanya dalam sebuah wawancara.
Wang Zhiqian memulakan kerjayanya sebagai seorang pramugari dengan Sichuan Airlines dan pernah dianugerahkan gelaran “Top 10 Flight Attendant” di syarikat penerbangan itu.
“Saya tidak pernah membayangkan akan menjadi seorang juruterbang suatu hari nanti. Sekarang, saya berasa seperti sedang terbang di langit, “kata Wang.
Di Academy Kesenian Hainan, dia mengambil jurusan menari. Setelah lulus, dia masuk ke Sichuan Airlines Art Troupe dan melakukan pertunjukan di banyak kesempatan. Pada masa yang sama, dia juga menjadi seorang pramugari syarikat penerbangan. Dia begitu berkeinginan belajar tentang pengawalan kabin dan banyak menghabiskan waktunya dengan belajar tentang pesawat.


Pada tahun 2004, ketika Sichuan Airlines sedang mengalami reformasi, mereka mengambil juruterbang dari kakitangan mereka sendiri. Kesempatan ini membuatkan Wang membuat keputusan mengambil ujiansebagai juruterbang. Akhirnya, kegigihannya membantunya lulus ujian dan memperoleh kesempatan untuk pergi ke Amerika Syarikat untuk amali.


Pada bulan Jun 2006, Wang kembali bekerja untuk Sichuan Airlines. Pada hari dia mengenakan seragam juruterbang, dia membantu memuji diri dengan mengatakan, “Saya saya sangat tampan. “


Meskipun tidak memiliki banyak pengalaman, dia terkenal di China kerana keberaniannya dan kecantikannya. 


Bahkan setelah menjadi juruterbang, dia masih belum puas dengan prestasi dan ingin meningkatkan dirinya sendiri. Ketika ini, meskipun dia telah terbang sendiri untuk 200 jam, dia memiliki hasrat yang lebih tinggi, iaitu dengan menjadi kapten penerbangan suatu hari nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k