Isnin, Ogos 06, 2012

Inilah ‘Star’, Itik yang Selalu Mengikuti tuannya dan Mempunyai Halaman Facebook Sendiri




Persahabatan manusia dan binatang bak cerita dongeng ini bermula ketika Hayman menyelamatkan Star dari inkubatornya, ketika melihat itik kecil tersebut panik kerana dimusuhi saudara-saudaranya. Sejak ketika itu lah, Star menjadi tak terpisahkan dari lelaki berusia 65 tahun ini.

Star yang berumur 11 minggu ini mengikuti Hayman kemana pun ia pergi, dari supermarket, pub, dan bahkan menonton pertandingan rugby dengannya.

“Dia (Star) tidak akan meninggalkan saya dan jadi sekarang kami selalu bersama-sama, kemanapun saya pergi” tutur pria asal Eastleigh, Devon ini.

“Saya tidak melatihnya untuk mengikuti aku, tapi ia nampaknya menyukainya. Dia adalah itik yang fantastik, dan bahkan datang ke Pub dimana orang-orang menyukainya.” tambah Hayman.

Hayman menuturkan bahawa ia telah cuba melatih Star untuk berbaur dengan itik lain, namun ia nampak tertekan dan tidak menyukainya.

Star sekarang memiliki halaman Facebook sendiri, dengan nama Star Hayman, yang berisi daftar buku favoritenya sebagai The Tale of Jemima Puddle-Duck, Animal Farm dan Charlotte’s Web.



Sumber : dailymail

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k