Rabu, September 19, 2012

6 desa yang paling unik di dunia



1. Desa Dengan 100 Kembar Identik


Desa ini bernama Kodinji yang rata-rata beragama IslamJika anda datang ke desa ini maka anda akan mengalami kesukaran  untuk membezakan orang kerana hampir semua penduduk di desa ini berwajah kembar. 

Salah satu pasangan kembar menyatakan, tanda lahir di leher merupakan salah satu yang boleh membezakan mereka. Warga desa ini juga tidak hairan dengan fenomena ini mereka sudah menganggap biasa bukan sesuatu hal yang sangat aneh dan istimewa.

Menurut Hospital yang paling banyak melahirkan pasangan kembar di desa itu hampir selama 10 tahun ini tercatat ada 100 sampai 150 pasngan kembar kejadian ini menimbulkan sebuah misteri kenapa banyak pasangan kembar yang lahir di desa ini.




2. Desa Yang Hanya ada penduduk 1 orang saja

Biasanya dalam satu desa pastinya akan ada ramai penduduk tetapi Desa Buford yang terletak  di Wyoming, Colorado, Amerika Syarikat ini mempunyai penduduk semua seorang kerana suhu yang terlalu dingin di musim sejuk ramai penduduk yang telah berpindah ke tempat lain. Hanya tinggal seorang Don Sammons (60th) seorang lelaki yang sanggup tinggal di sini..

Buford (3)

3. Semua penduduk di desa ini mengalami penyakit mental

Seramai  445 penduduk di tiga desa iaitu Desa Patihan, Pandak, dan Sidoharjo, Kabupaten Ponorogo, Jawa Timur, mengalami menghidap penyakit mental atau kurang siuman. Keadaan ini berlaku sejak di awal tahun 1970-an lagi..Sungguh kesian kan?




4. Semua penduduk di desa ini mempunyai kecacatan tangan


Ada yang aneh dengan penduduk di di Dusun Ulutaue, Desa Mario, Kecamatan Mare, Bone, Sulawesi Selatan. di daerah ini hampir semua penduduknya mengalami kelainan fizikal. Rata-rata penduduk di sini mempunyai tangan yang cacat, mungkin masalah genetik


Ada "Kampung *CensureBlock* Kepiting" di Bone

5.  Desa yang paling ramai lelaki berpoligami di dunia

Desa ini di sebut sebagai desa poligami semua lelaki di desa ini mempunyai isteri yang melebihi 5 orang ada yang lebih 7 isteri..


http://www.thinkinghousewife.com/wp/wp-content/uploads/2010/01/polygamy-615.jpg


6. Desa yang hidup dengan air yang tidak bersih

Lebih dari 40 tahun warga Pedukuhan Wangon, Desa Kubangsari, Kecamatan Ketanggungan, Kabupaten Brebes, Jawa Tengah, hidup tanpa air bersih. Mereka merasa hidup tak layak di negera merdeka. Desa yang berpenduduk lebih dari 2.255 orang ini hidup tanpa air bersih. Ramai penduduk di kampung ini telah mati akibat minum air yang tidak bersih

http://2.bp.blogspot.com/-BSKKUy195hQ/TbYVMuoXpnI/AAAAAAAAEkM/DHzreBWAGpc/s1600/ilustrasi-air-kotor.jpg


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k