Ahad, Ogos 05, 2012

Gambar penzina dihukum tembak dikhalayak ramai di Yaman



Yehya Hussein al-Raghwah bekerja sebagai tukang gunting rambut di Sanaa, ibu kota Yaman. Beliau telah didapati bersalah merogol dan kemudian membunuh budak lelaki berusia 11 tahun Hamdi al-Kabas yang datang ke kedai gunting rambut beliau untuk menggunting rambut untuk Hari Raya. Saya tidak tahu apa jenis kaedah soal siasat polis menggunakan di Yaman, tetapi Yehya Hussein al-Raghwah mengaku untuk merogol dan membunuh budak berusia 11 tahun.

Terdapat 59 buah negara di dunia yang masih mengamalkan hukuman mati. Pelaksanaan pelaksanaan nineth Yehya Hussein al-Raghwah Yaman tahun ini, menjadikan mereka salah satu pengguna yang paling prolifik hukuman mati (menurut Amnesty International). Yaman tidak dikenali terutamanya untuk mempertahankan hak asasi manusia yang sama ada Yehya Hussein al-Raghwah menerima perbicaraan yang adil dipersoalkan.

Perhatikan bagaimana hukuman mati awam sentiasa dihadiri oleh kanak-kanak. Dan sorakan semua orang selepas pukulan seolah-olah seseorang hanya menjaringkan gol kemenangan dalam permainan bola sepak. Galeri gambar dari pelaksanaan ini di Yaman adalah di bawah.

Yemeni Police Lead Yehya Hussein al-Raghwah to Execution Ground


Photo - Execution of Yemen Pedophile Barber Yehya Hussein



Yemeni Barber and Accused Pedophile Yehya Hussein al-Raghwah


Photo of Yehya Hussein al-Raghwah Laid Face Down for Execution




Yehya Hussein al-Raghwah Execution in Yemen

Yemen Makes Executions Look Like it's Child Game



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k