Rabu, Ogos 15, 2012

KAFA tetap mahu hukum Ghaddar







PENYERANG import Kelantan, Mohammad Ghaddar yang sebelum ini gagal melaporkan diri untuk menjalani latihan bersama The Red Warriors bakal dihadap- kan ke Jawatankuasa Disiplin Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA).
Penasihat KAFA, Tan Sri Annuar Musa berkata, tindakan tersebut terpaksa diambil selepas Ghaddar melanggar peraturan dengan mengambil cuti tanpa kebenaran seperti yang telah diberikan kepadanya sebelum ini.
Menurutnya, Ghaddar yang baru sahaja melangsungkan perkahwinan, akan berlepas dari Beirut, Lebanon malam ini dan dijangka tiba di Kota Bharu kira-kira pukul 1.50 petang esok.
"Sejurus tiba, dia (Ghaddar) akan dihadapkan ke Jawatankuasa Disiplin KAFA. KAFA akan mengeluarkan surat tunjuk sebab dan dia perlu menjawab mengapa dia tidak melaporkan diri pada 5 Ogos lalu.
"Disiplin tetap disiplin, tiada istilah pemain emas atau sebaliknya. Peraturan tetap perlu dikuat kuasa," kata Annuar semalam.
Kosmo! sebelum ini melaporkan kegusaran penyokong The Red Warriors berikutan kegagalan Ghaddar hadir pada sesi latihan persiapan bagi menghadapi kempen Piala Malaysia yang dijadualkan bermula 22 Ogos ini.
Annuar memberitahu, tonggak utama skuad kebangsaan Lebanon itu bakal berdepan latihan intensif dalam usaha untuk mengembalikan semula kecergasannya selepas berehat lebih sebulan tanpa sebarang aksi kompetitif.
"Kita mahu dia (Ghaddar) mengemba- likan prestasinya menjelang saingan Piala Malaysia nanti.
"Jikalau dia gagal mengembalikan semula kecergasannya, dia pasti akan berada di bangku simpanan, begitu juga dengan pemain-pemain lain.
"Hukuman itu sudah menjadi amalan pasukan dan kita tidak mahu terlalu bergantung harap kepada seorang pemain sahaja memandangkan Kelantan mempunyai 30 pemain yang boleh diturunkan pada bila-bila masa," ujarnya.
Selain berdepan dengan tindakan KAFA, Ghaddar juga berkemungkinan tidak terlepas daripada hukuman Jawatankuasa Disiplin Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) yang akan membicarakan kesnya esok.
Ghaddar didakwa bertelagah dengan pemain pertahanan Selangor, Mohd. Bunyamin Umar pada aksi Liga Super di Sta- dium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu, 29 Jun lalu.
Selain Bunyamin yang didakwa telah menumbuk Ghaddar sebanyak dua kali, kapten Selangor, Mohd. Amri Yahyah di- laporkan telah memijak belakang pemain import itu.
Jawatankuasa Tatatertib FAM yang bersidang minggu lalu menghukum Bunyamin dan Amri dengan mengenakan denda RM1,500 serta digantung tiga perlawanan sebaik kempen Piala Malaysia bermula.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k