Ahad, Julai 29, 2012

dialog bulan dan matahari mengenai cinta





Super Moon beautiful photos1 Super Moon: beautiful photos





Malam :  ” Sudikah engkau bersama aku?”

Siang :  ” memang telah lama aku ingin bersama mu namun aku malu menyatakan itu”.

Malam : “Kenapa engkau menyukai  aku?”

Siang : ” Sebab kamu indah. Tenang. Anggun dan jelita. Punya bulan. Punya Bintang. Punya pungguk yang mententeramkan jagat raya dan ….aku tak seindah mu. Hanya punya mentari untuk menerangi bumi untuk manusia!”

Malam : “Tapi aku tetap suka kamu dan ingin bersama mu merasakan keperitanmu menahan mentari semata untuk memberi menfaat pada manusia”

Siang :  ” darjat kita tidak sama dan berbeza dan aku takut kamu tidak sanggup menghadapi kepanasan kehidupanku yang sentiasa menahan airmata demi manusia dan aku tidak mahu terluka di pertengahan jalan …

Malam : ” Tidak!  Aku bertekad untuk bersama mu, dan ingin menyusuri jalanmu mendapat redhaNya”!

Siang : ” Sanggupkah kamu kehilangan bulan kehilangan bintang dan kehilangan pungguk yang mewarnakan keindahan mu”?

Siang : Sanggupkah?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k