Ahad, Julai 29, 2012

Menangislah wahai mata,





Menangislah wahai mata,
Kerana itu adalah tugasmu,

Menangislah wahai mata,
Kerana itulah kamu diciptakan,

Mata,
Kau banyak berjasa padaku,
Titisan air mata ini sentiasa mengalir deras bila hatiku tersentuh,
Menemani aku disaat kesedihan,
Kesepian,
Dan air mata ini menjadi saksi aku dan Yang Maha Besar,
Ketikaku sujud menyembah pada Yang Esa.

Mata,
Terima kasih kerana mata ini sentiasa mengajar aku erti sabar,
Sabar untuk menahan gegaran hati,
Yang hampir mengugat keimananku.


Mata,
Aku tahu pasti kau letih untuk menangis,
Dan kadangkala hampir kering air matamu untuk mengalir,
Maafkan aku mata,
Aku bersyukur dengan nikmat yang Allah berikan memberi keinsafan padaku,
Tentang nikmat yang amat berharga ini,
Kerana jika tiada mata bagaimana hendak aku melepaskan amarah pada diri ini?

Menangislah wahai mata,
Seandainya diri ini masih memerlukanmu,
Selagi rasa syahdu terus meratapi,
Selagi Allah meminjamkan padaku,
Selagi aku masih hidup di muka bumi ini.








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k