Isnin, Julai 11, 2011

Hebat..pasangan kekasih ini adakan upacara putus cinta





Sepasang kekasih yang telah berpacaran selama 4 tahun memutuskan untuk berpisah setelah lulus dari Wuhan University of Science and Technology di China, lapor Wuhan Evening News, salah satu pejabat berita di China.

Mereka putus kerana dihadapkan pada kenyataan bahawa mereka akan tinggal dipisahkan jarak sekitar 1.200 km setelah studi mereka selesai.

Xu Minyu, mahasiswa arkitek, akan bekerja sebagai pegawai negeri di Hangzhou, sementara pacar Xu, Xiao Ying, seorang mahasiswi management, telah menandatangani kontrak dengan sebuah perusahaan yang terletak di Beijing.

Apa istimewanya perpisahan mereka sampai menjadi berita di China?

Yang unik dari cerita ini adalah untuk memperingati kisah cinta mereka, pasangan ini mengadakan upacara perayaan atas putusnya hubungan mereka di kampus.

Dengan dikelilingi oleh lilin yang disusun berbentuk hati dan nama mereka, Xu berlutut di depan Xiao Ying dengan memegang 99 kuntum mawar dan meminta untuk putus.

Diiringi oleh teriakan para penonton, setelah diam selama 2 minit, Xiao Ying akhirnya menerima bunga dan permintaan Xu.

Xiao Ying pernah berkata pada Xu bagaimana dia menyukai lamaran romantis, oleh kerana itu Xu memutuskan untuk membuat momen akan putusnya mereka tidak terlupakan.

Sumber: dailychilli




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k