Jumaat, Julai 15, 2011

Lelaki Ini Hampir Putus Kepala Kerana Terjatuh Di atas Mesin Gergaji Yang Dia Pegang.




INILAH.COM, London – Sungguh beruntung lelaki ini. Lehernya nyaris putus kerana tak sengaja terjatuh dan kepalanya mengarah ke gergaji mesin yang sedang dia pegang.

Tom Connelly (21) sudah nyaris tewas kerana kehabisan darah setelah mata gergaji yang biasa digunakan untuk memotong batang pohon mengenai lehernya. Hampir seluruh pembuluh darahnya putus dan 1 milimeter lagi, mengenai arteri karotid yang amat vital.

“Saya benar-benar beruntung boleh berada di sini,” ujar Connelly mengenai luka sepanjang 38 cm di lehernya itu, seperti dikutip The Sun. Nyawa Connelly selamat berkat pemikiran cepat rakan kerjanya dan paramedis yang membungkus luka dengan pembeku darah khusus untuk serdadu.

Saat kejadian, Connelly bersama seorang kawan, Rob Nixon serta dua orang lagi, tengah memotong pohon Chesnut. Tom berada di atas pohon ketika tanpa sengaja, kasut bot berpaku miliknya tergelincir. Leher Connelly terjatuh tepat di atas gergaji mesin yang dia pegang.

Saat tergantung-gantung di udara, Connelly melihat darah mengalir ke lengannya. “Saya terkejutk. Rob berkata agar saya meletakkan tangan di leher dan memegang kepala saya. Tak lama baru saya seadar, kepala saya nyaris putus,” ujarnya.

Connelly langsung diangkut dengan helikopter ke hospital. Ia kehilangan darah hampir tiga liter. Sementara pimpinan Connelly, Brian Dow, hanya boleh terpana dengan keajaiban tersebut. “Seharusnya ia tewas akibat kejadian itu,” katanya takjub.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k