Jumaat, Julai 22, 2011

[ tak patut ] Seorang Lelaki Melakukan Kamikaze Ke Rumah Ibunya Sendiri




Seorang Ibu berumur 68 tahun di Switzerland mengangkat telefon dari anaknya yang berkata "Apakah Ibu dirumah? Saya akan kesana," sesaat sebelum rumahnya diserang ala 9/11 oleh sang anak.

Untungnya sang ibu, Rosemary, yang pada saat kejadian tersebut sedang berada di basement, berhasil diselamatkan. Namun sang pilot, alias anaknya, Konrad Schmidt, 47, dinyatakan meninggal dunia.

Saksi mengatakan kejadian tersebut mustahil merupakan sebuah kecelakaan. Kerana pesawat yang dipandu Schmidt nampak jelas mengarah ke rumah ibunya.

Rosemary yang menderita shock berhasil diselamatkan berkat bantuan para tetangga.

Schimdt, seorang sarjana pengangguran, dan anak dari seorang pilot senior sebuah penerbangan Swissair, mengalami depresi dan masalah kewangan selama 2 tahun terakhir. Dan menurut para tetangga, hubungan Schimdt dengan ibunya memang tidak berjalan lancar. "Mereka memiliki banyak permasalahan di banyak bidang," ujar salah seorang tetangga.

Kerana profesi ayahnya, Schmidt kecil bagaikan dibesarkan dalam sebuah keluarga single-parent bersama ibunya. Dan ketika perkahwinan orangtuanya hancur, ia merasa sangat kecewa. Ia menyalahkan Rosemary kerana perpisahan itu dimana ayahnya meninggalkan rumah dan meninggal kerana kanser tak lama kemudian.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

t

k